ingen vind typ men det är skit skönt endå!!!!

Hejsan! Hur är det med er?

Vill ni veta vad jag har gjort idag? Jag har seglat hela dagen!!!! (wieee!)

Jag vaknade runt 7 tiden och gick upp och kollade vad det var för väder ute! Det var soligt ute! Och varmt! Ojoj!

Jag drog ut brisens lila mord och dukade ut frukosten. Där satt familjen i det härliga vädret och åt frukost! Det gjorde min dag ^^!

När alla var klara så började jag fixa båten. Seglet skulle sättas fast och mycket annat. När jag var klar med det så åkte vi ut ur hamnen. Vi gick på motor en stund för att det inte blåste ute! (suck! Vi är inte bögiga!) sen så kom vi fram till Falsterbokanalen och fick vänta en stund. Det tog 30 min för dom att resa upp bron! (suck!) när vi hade åkt igenom så kom vi ut till havet! Det blåser tyvärr inte så mycket men gjorde inget! För jag byte om till bikini och satt mig på den bästa platsen och bara blundade och lyssnade på vattnet som skvalpade mot Brisen! Alla i familjen har suttit och bara tagit det lugnt när vi seglat! Det blåser inte mycket så vi behöver inte gör mycket. Styra lite då och då… och spänna lite.. vi har haft halvvind hela dagen och det är skit bra!!!!!!!!!!!! Vi seglar fortfarande och jag sitter ute i solen och tittar ut på havet! (vackert!)

Vi har inte kommit fram än där vi ska stanna men det är inte långt kvar! När vi kommer fram så kommer vi säkert att titta runt och utforska lite ^^ sen så MÅSTE jag duscha!!!!!!!

Hej då så länge!!!!!!




 Brisen!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback