hamnfest varje år!

Hejsan! Förlåt för jag skriver så sent på kvällen..men har jag inte orkat att skriva och plus så har familjen haft det kul. Vi har ätit middag ute igen och sen har jag åk på en karusell som var ganska så kul och sen så sprang jag på vatten! Haha

 

Dagen började med att familjen åt frukost jätte tidigt vi åkte sen ifrån Kåseberga till Simrishamn.

Det tog ungefär 1 timme att åka ditt. Vi var tvungna att åka ditt för att tanka båten ^^

När vi hade tankat båten så passade vi på att äta lunch i båten ^^ (blev något litet bara)

sen så fortsäte vi vidare till Åhus. På vägen till Åhus var jobbig. Det var jätte vågigt på havet..men det blåste inget typ.. (skumt!) vi har tyvärr gått på motor hela dagen för det har blåst fel hela dagen!
Vi seglade i 10 min men vi kom verkligen inte någonstans!

Men vad bra att motor finns.. men skäms för att åka motor.. vi har en segelbåt och vi åker motor.. då kan vi lika gärna skaffa motorbåt!

Men vi kom fram till Åhus kl 18. när vi kom så blev vi varmt välkomna av fulla svenskar! Haha

det är hamnfest i år. (dom har hamnfest vare år och idag hade dom de!)

det var fett mycket folk men det var jätte kul! Vi åt middag ute och det var gott gott! Sen så tittade vi runt. Jag testade lite saker som var öppna och det var kul ^^

familjen sitter just nu i båten och fixar oss för att sova :D

i morgon så blir det en tidigt morgon. Vi ska åka längre i morgon..!

god natt!

/Asia!

 
det jag gör kallas för funball! det är verkligen kul!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback