Asia här igen! <33

Hej alla! Innan jag börjar skriva om seglingen så måste jag säga förlåt. Jag kunde inte blogga första dagen för familjen hade glömt att ladda över pengar till bredbandet… (smart!) men det är gjort nu och allt är sig igen ^^

Ni kanske tror att vi har börjar segla men det har vi inte! (snyft!) det blåser jätte mycket här och  familjen vågar sig inte ut än, för vi känner inte båten tillräckligt. Allt är så nytt och vi vill gärna vara säkra på sakerna, innan man dra ut i stormen! (låter väl smart?) men vi ligger till i Malmö och i båthamnen som heter Dockan. Det är jätte fint och trevligt. Mycket fina båtar här också! Vi sov över i båten för första gången och ,skit vad skönt man ligger! Jag sover i kaptenhytten och det menas då att jag har kommandot i våran nya båt!

Vår resa till Malmö gick snabbt och det var trevligt. Vi åkte natt tåget till Malmö och kom fram kl 6 på morgonen. Det fanns ingen frukost på tåget så vi fick gå ut och äta frukost (alltid lika trevligt!) vi hittade ett litet fik som var tyskt. Jätte trevligt faktiskt. Sen när vi hade ätit klart så tog vi taxin till Docka hamn och där så väntade dom som ägde båten. Det var första gången för mig att vara i båten. Den är verkligen härligt och helt underbar! Jag älskade den direkt när jag såg den ^^

Dom som ägde båten visade oss runt och var jätte rara och gulliga mot oss. Det var så positiva med att vi skulle få båten. Det visade små knep och vi fick nästan alla sakerna i båten kvar. Vi trodde att dom skulle ta allt med sig men det lät allt vara kvar och det var bara hur snällt som helst!!!

Vi fick test åka med båten (med dom) för att lära oss lite om vad allt finns och det var jätte kul! Det var helt anurlunda med alla andra båtar man har åkt! Visst det är en katamaran men jag har åkt andra men dom är inte alls lika dana som Brisen! Brisen är grym!

När dom hade sakt hej då till båten och vi hade kramat dom och allt ,så började vi fixa allt. Packa upp alla kläder och köpte mat till oss. När allt var klart så var vi helt slut. Vi virade att vi hade köpt båten med att äta en extra fin middag och plus så firade vi mor och fars 20 bröllopsdag!! mycket firande.

Sen så var alla så trött så vi somnade i våra underbara sängar!

Idag så har vi gjort mycket. Vi har tyvärr inte börjat segla för det är förfärade dåligt väder (vi skulle seglat direkt när vi kom till Dockan men det blev ej så)

Vi har gott runt i Malmö och kollat lite vad som finns där. Vi åt lunch inne i stan och det var mysigt!

Sen så har vi bara gått runt och kollat vad som finns. mycket fint i Malmö!

Vi har nyss kommit hem och tänker vila oss lite. Vi ska snart ut igen för att köpa lite mat som vi glömde att köpa igår.

I morgon säger prognosen att det ska bli bra väder och att det inte ska blåsa så mycket!!!!!!!! Då får vi åka!!!! Vi ska åka i morgon med båten!! Wieee!

I morgon så börjar våran resa!!!

Just lite roliga saker som hände när vi kom fram till Malmö! Första var att barn programmet SOMMARLOV spelas in här. 5 m bort från oss. och Irland från Melodifestivalen var där och sjöng sin bögiga låt!!!!!!!!! Dom repade till direkt siningen och då repade dom 1000000 gånger!! Och tänk er deras låt som jag hatar, spelas upp 10000000 gånger!!! Inte okej!!!!!!!!!!!!!




 Jag och far på nattåget till Malmö.




 Framme i Malmö med all vår packning.

våran första middag i älskade Brisen!



/Asia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback